Work out!



Japp! I dag blev det träning igen. Hade tänkt ta tryckvagnen, men vi har inte hunnit hämta hem den än.

Vi körde ungefär på samma sätt som i tisdags, 4 km lätt träning med fokus på rutiner.
Taktiken var också den samma, som verkar funka rätt bra.
På vägen bort så försökte jag att kräva så lite som möjligt av henne.
När vi gick förbi en ko-ladugård så trodde jag att hon skulle stanna och vägra gå. För det brukar hon göra i vanliga fall, eftersom det brukar vara läskiga kor ute där på sommaren.
Men det gick bara fint, hon stannade och backade två steg. Jag manade på henne och hon fortsatte gå.
Hon verkade vara på bra humör.
Det gick väldigt bra hela vägen. När vi vände för att köra hem så travade vi mest.
Vi körde också 3 långsamma intervaller (500 m trav / 30 sek vila) bara för att se hur hennes travsteg fungerade.
Detta gick jättebra förutom att hon slog en gång när hon ville trava snabbare, men det rättade jag till snabbt och hon var alldeles super duktig.
Kanske var det för att jag satt och sjöng så fint bak i vagnen... Vem vet...

Bra jobbat Malin!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0