Träning, fas 2...

Ja.. :) Idag har vädret varit perfekt. Cirka 10 minusgrader och strålande sol!

Idag tog jag chansen att köra Malin med tryck.
Det gick väldigt bra faktiskt.
Jag hade på mössan och check. Det verkar hjälpa. :)
När vi körde hemifrån så gick det lite hackigt. men hon stannade aldrig.
Ett riktigt bra steg framåt.. Hur länge det håller i sig...
Vi skrittade med tryck intevaller på 30 sek kanske 2 km. Sen travade vi den sista biten på 1 km.
Sen bärde det av hemåt. I full fart. Trav hela vägen med tyck intervaller på 30 sek. :)
Hon var jätteduktig.

Jag kan ju säga att jag har en typ av planering för detta examensarbete.
Det jag utgår från är att Malin är ganska otränad. Jag vill att hon ska bli stark och snabb igen.
För att arbetet ska gå framåt och påverka Malin positivt så har jag delat upp träningen i 3 faser.
Fas 1: Träna på rutiner, som bockningar och visa vem som är chef.
Fas 2: Styrka i överlag. Tryck, släde, djupsnöträning. Varvat med snabbjobb. Går sakta men säkert framåt och ökar trycket och träningens hårdhet.
Fas 3: Snabbhet. Intervaller varvat med styrka, går sakta men säker framåt och ökar snabbheten.

Detta är snabbt förklarat. Detaljer och avvikelser kommer förståss att komma.
Allt beror på Malin. :)

Vi får ju också se om jag hinner klart med allt. Det brukar ta tid... Jag tänker inte stressa bara för att se resultat.
Hinner jag så hinner jag inte.
Detta är överlaget av hela mitt examensarbete. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0